ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ - Εγχειρίδιο για Δασκάλους

21. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ;


21. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ;

 

M-21.1. Κυριολεκτικά μιλώντας, οι λέξεις δεν παίζουν κανένα απολύτως ρόλο στη

θεραπεία. 2 Ο κινητήριος παράγων είναι η προσευχή, ή, η παράκληση. 3 Αυτό που ζητάς,

λαμβάνεις. 4 Αυτό όμως έχει να κάνει με το αίτημα της καρδιάς, όχι με τις λέξεις που

χρησιμοποιείς στην προσευχή. 5 Μερικές φορές τα λόγια και η (πραγματική) δέηση

αντιφάσκουν· άλλες φορές, συμφωνούν. 6 Δεν έχει σημασία. 7 Ο Θεός δεν αντιλαμβάνεται

τις λέξεις, επειδή κατασκευάστηκαν από διαχωρισμένους νόες για να τους κρατάνε μέσα

στην ψευδαίσθηση του διαχωρισμού. 8 Οι λέξεις μπορούν να είναι χρήσιμες, ιδιαίτερα για

τους αρχάριους, στο να βοηθούν τη συγκέντρωση και να διευκολύνουν τον αποκλεισμό – ή

έστω, τον περιορισμό - των άσχετων σκέψεων. 9 Παρόλα αυτά, ας μην ξεχνάμε ότι οι λέξεις

δεν είναι παρά σύμβολα που συμβολίζουν άλλα σύμβολα. 10 ΈΈτσι, απέχουν διπλά απο την

πραγματικότητα.

 

M-21.2. Ως σύμβολα, οι λέξεις έχουν πολύ συγκεκριμένες εννοιολογικές αναφορές. 2 Ακόμη

και όταν μοιάζει να παραπέμπουν σε κατεξοχήν αφηρημένες έννοιες, η εικόνα που φέρνουν

στο μυαλό τείνει να είναι πολύ συγκεκριμένη. 3 Αν δεν έρθει στο νου κάποιο συγκεκριμένο

σημείο αναφοράς που να συνδέεται με τη λέξη, τότε η λέξη έχει ελάχιστο ή καθόλου

ουσιαστικό νόημα, κι' έτσι δεν μπορεί να βοηθήσει τη θεραπευτική διαδικασία. 4 Η

προσευχή της καρδιάς δεν ζητά πραγματικά συγκεκριμένα πράγματα. 5 Ζητά πάντοτε

κάποιο είδος εμπειρίας ή συναισθηματικής κατάστασης· τα συγκεκριμένα πράγματα που

ζητούνται, απλώς είναι αυτά που ο προσευχόμενος νομίζει ότι θα του προκαλέσουν την

επιθυμητή εμπειρία. 6 Οι λέξεις λοιπόν, συμβολίζουν αυτά που ζητάμε, αλλά αυτά καθεαυτά

τα ζητούμενα απλά και μόνο συμβολίζουν τις εμπειρίες που ελπίζουμε να έχουμε.

 

M-21.3. Η προσευχή για πράγματα αυτού του κόσμου θα φέρει εμπειρίες αυτού του κόσμου.

2 Αν αυτό ζητήσει η επίκληση της καρδιάς, αυτό θα δοθεί επειδή αυτό θα ληφθεί. 3 Στην

αντίληψη εκείνου που ζητά, είναι αδύνατον να μείνει αναπάντητη η προσευχή της καρδιάς.

4 Αν ζητά το αδύνατον, αν επιθυμεί κάτι που δεν υπάρχει ή αναζητά με την καρδιά του

ψευδαισθήσεις, όλο αυτό το αποκτά. 5 Η δύναμη της απόφασής του, του το προσφέρει

ακριβώς όπως το ζητά. 6 Εδώ βρίσκονται και η κόλαση και ο Παράδεισος. 7 Αυτή είναι η

μόνη δύναμη που έχει απομείνει στον αποκοιμησμένο Υιό του Θεού. 8 Είναι αρκετή. 9 Τα

λόγια του δεν έχουν σημασία. 10 Μόνο ο Λόγος του Θεού έχει σημασία, επειδή συμβολίζει

αυτό για το οποίο δεν υπάρχει κανένα ανθρώπινο σύμβολο. 11 Μόνο το ΆΆγιο Πνεύμα

καταλαβαίνει τι αντιπροσωπεύει αυτός ο Λόγος. 12 Και αυτό, είναι επίσης αρκετό.

 

M-21.4. Πρέπει λοιπόν ο δάσκαλος του Θεού ν' αποφεύγει να χρησιμοποιεί λέξεις στη

διδασκαλία του; 2 Ασφαλώς όχι! 3 Υπάρχουν πολλοί που πρέπει να προσεγγιστούν με τα

λόγια, καθώς δεν είναι ακόμα σε θέση να ακούν στη σιωπή. 4 Ωστόσο, ο δάσκαλος του Θεού

πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί τις λέξεις μ' ένα καινούριο τρόπο. 5 Βαθμιαία, μαθαίνει πως

να επιτρέπει να επιλέγονται οι λέξεις για λογαριασμό του, σταματώντας να αποφασίζει

μόνος του για το τι θα πει. 6 Η διαδικασία αυτή είναι απλώς μια ειδική περίπτωση της

άσκησης θαυμάτων που λέει “Θα κάνω ένα βήμα πίσω και θ' αφήσω Εκείνον να καθοδηγεί.”

7 Ο δάσκαλος του Θεού αποδέχεται τα λόγια που του προσφέρονται, και δίνει καθώς

λαμβάνει. 8 Δεν κατευθύνει ο ίδιος την πορεία του λόγου του. 9 Αφουγκράζεται, ακούει και

μετά μιλά.

 

M-21.5. Σ' αυτή την πτυχή της μάθησής του, ο δάσκαλος του Θεού έρχεται αντιμέτωπος με

ένα μεγάλο εμπόδιο: το φόβο του για την εγκυρότητα όσων ακούει. 2 Και όντως, αυτά που

ακούει μπορεί να τον ξαφνιάζουν ή και να τον φοβίζουν. 3 Κι' ακόμα, μπορεί να μοιάζουν

ακούει μπορεί να τον ξαφνιάζουν ή και να τον φοβίζουν. 3 Κι' ακόμα, μπορεί να μοιάζουν

τελείως άσχετα με το παρουσιαζόμενο πρόβλημα - όπως ο ίδιος το αντιλαμβάνεται - και

μπορεί πραγματικά να φέρνουν το δάσκαλο αντιμέτωπο με μια κατάσταση που μοιάζει να

τον βάζει σε πολύ δύσκολη θέση. 4 ΌΌλα αυτά είναι κρίσεις που δεν έχουν καμιά αξία. 5

Κρίσεις δικές του, προερχόμενες από μια κακομοίρικη αντίληψη για τον εαυτό του, την

οποία θα ήθελε να εγκαταλείψει. 5 Μην κρίνεις τα λόγια που έρχονται στο νου σου, μα

πρόσφερέ τα με εμπιστοσύνη. 7 Είναι πολύ σοφώτερα από τα δικά σου. 8 Οι δάσκαλοι του

Θεού έχουν το Λόγο του Θεού πίσω από τα σύμβολά τους. 9 Και Αυτός ο ΊΊδιος δίνει στα

λόγια που χρησιμοποιούν, τη δύναμη του Πνεύματός Του, εξυψώνοντάς τα από σύμβολα

χωρίς νόημα, στο Κάλεσμα των ίδιων των Ουρανών.